Holmqvisten

Alla inlägg under september 2012

Av Ellen Holmqvist - 30 september 2012 09:08

Hejsan!!

Nu är jag påväg till Skövde badhus med Esther och hennes familj. Gårdagen gick bra oxå. Bloggar nog längre inlägg när jag kommer hem.

Av Ellen Holmqvist - 29 september 2012 08:37

Hallou!!!


Vaknade halv åtta idag :/. Har kollat på teve tills nu. Jaja…Har aset ont i halsen. Typ ätit 158 halstabletter men det funkar ju inte ett skit. Idag ska jag iallafall spela med Nisse Landgren i Mullsjö. Ska blir rätt najs. Jag ska vara i Mullsjö vid fyra och så börjar konserten vid sex. Igår va jag hemma och chillade. Skulle ju haft övning igår egentligen, men hade lite feber, så mamma sa att jag skulle va hemma. Blev alltså inget Freitag igår heller. 

 


Bild från i sommras

 




Av Ellen Holmqvist - 27 september 2012 09:04

Tjenare!!


Sitter här framför datorn och är seg. Hade 39 graders feber när jag vaknade. Tog en Alvedon för typ en timme sen, så nu har den gått ner lite. Jag har varit så sjukt dålig på att uppdatera. Har typ inte hunnit och orkat. Veckan har varit rätt najs. Vi hade språkdag igår. Förra veckan fick vi välja om vi ville ha musik, bild eller hemkunskap. Då tog jag musik. Så då hade jag musik i två timmar på förmiddagen. Då skulle man sjunga en låt på ett språk som musikläraren hade valt. Jag fick en tysk låt även fast jag har spanska. MenMen det gick ju bra ändå. Efter lunch så gick man klassvis. Och så fick man pröva på parkour, zumba och flamenco. Så det var ju en rätt chill dag. I helgen ska jag spela med Nisse Landgren med orkestern. Så vi ska öva imon med honom. Hoppas jag blir frisk till det. Sen så ska vi ha konsert på lördag kväll. 


   

Åhh…Hösten...


 

Av Ellen Holmqvist - 22 september 2012 16:48

Klänning - GinaTricot
Kofta - Stockholm

Nu ska jag gå och kolla Jimmy Trollkarl :)

Av Ellen Holmqvist - 22 september 2012 11:37

HejsanHejsan!!


Jag har blivit gå sjukt dålig på att uppdatera. Jaja…Får väl försöka bli lite bättre. Idag ska jag till farmor och farfar. För farmor har fyllt år. Och då kommer Leo och Olle dit också. :) Kommer lägga ut dagens outfit innnan jag åker. Så om typ en timme. Annars idag har jag bakat cupcakes som farmor ska få. Veckan har varit bra och så. Hade två prov igår, det gick la rätt bra hoppas jag. Inte hänt så mycket annat. Nästa vecka blir rätt chill. Skoljoggen på tisdag, språkdag (?) på omsdag och lediga på fredag!!! :)


 

Gammal bild


 

Av Ellen Holmqvist - 18 september 2012 19:53

Hejsan allihop!!


Har typ inget att göra. Ska kolla på dom bästa programmen i världen sen. Ung och bortskämd och Svenska Hollywoodfruar. Så gryymt!! :) Skolan idag har inte varit något särskilt direkt. Hade mattediagnos. Gick hoppas jag. Efter skolan var det Voicepop. En ungdomskör man får börja i i 7:an. Så det var najjs. Imon slutar vi ett :). Har fullt upp efter skolan sen men jaja. Det är ju kul det också.

Nej, nu måste jag gå.


 

Av Ellen Holmqvist - 16 september 2012 11:04

 

1. Hur gammal är du om fem år?
17

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mina småbrosor

3. Hur lång är du?
Typ 157 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Bamse Haha

5. Vem ringde du senast?
Diana

6. Vem ringde dig senast?
Hamrafjällets lift AB??

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Är du

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Båda

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din mamma?
Idag på morgonen

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå

12. När vaknade du i dag?
8.59

13. Vilken är din favoritjulsång? 
Jul hos Mange

14. Vilken är din favoritplats?
Husvagnen

15. Vilken plats föredrar du minst?
Soptippen

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I någon lägenhet i Göteborg

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mardrömmar

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När Isak ramlade :)
19. Hur stor är din säng?
Ingen aning

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

 

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Ibland med ibland utan

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En

23. Hur många landskap har du bott i?
Två

24. Vilka städer har du bott i?
Gråbo, Jönköping och Habo

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Beror på…

26. Är du social?
Ja, tror det iallafall

27. Vilken är din favoritglass?
Ben and Jerry's Half baked

 

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Något med choklad

29. Tycker du om kinamat?
Jättegott

30. Tycker du om kaffe?
Nej

31. Vad dricker du till frukost?
Mjölk eller juice

32. Sover du på någon särskild sida?
Nej

33. Kan du spela poker?
Vet inte

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, det gör jag väl

35. Är du en beroendemänniska?
Nja…Är beronde av min mobil och Desperate Housevives

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej

37. Vill du ha barn?
Ja

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och liiite spanska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Båda

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Många

44. Kan du rulla med tungan?
Vet inte

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Ingen aning

46. Sover du med gosedjur?
Ibland

47. Vad har du för ringsignal?
Senaste nytt

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min mobil är lite röd

50. Flirtar du mycket?
Nej

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Tillsammans
54. 
Läser du dagstidningen?
Om Aftonbladet räcknas som en så Ja

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ja, Julia fast det är ju en måndagstidning egentligen

  

56. Dansar du i bilen?
Ibland

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix FM

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Spanska glosor

59. När var du i kyrkan senast?
I fredags

60. Vem är din favoritlärare på högstadiet?
Christer Magnusson eller Anna Elvin

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Två nätter

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Vet inte

63. Vad lyssnar du på just nu?
Ljud från en film

64. Har du varit med i tidningen?
Ja

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Renhjärta

66. Vem såg dig naken senast?
Vet inte

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Blå/Grön

68. Hur imponerar man på dig?
Ingen aning

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Mamma eller pappa

70. Har du någon piercing?
Om hål i öronen räknas som det

71. Din största vinst?
50 kr 

72. Civilstånd?
Singel

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook och en massa bloggar

 

74. Är du fåfäng?
??

75. Ångrar du någonting du gjort?
Inget vad jag kommer på nu

76. Hur gammal är din pappa?
37 år

77. Vilket är ditt drömjobb?
Advokat eller inredare

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Åka till Hawaii

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Dammråttor och silverfiskar

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag läser ALLTID på mjölkpaket, jag måste typ alltid pilla på något och jag har precis gjort tidningsnaglar

81. Svär du ofta?
Nej

82. Sverige när det är som bäst?
När det är fint väder

83. Kan du åka slalom?
Ja

84. Vad har du ätit i dag?
Kräm och mjölk

85. Vad har du för utbildning?
Ingen, än så länge…

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Vet inte

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Vet inte det heller

88. Vilken är din bästa egenskap?
Jag är ganska social

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Jag är slarvig

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Kommer inte på någon nu

91. Saknar du något?
Nej

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja!

93. Vad gör dig ledsen?
Barn som dör

94. Vad gör dig glad?
Mina kompisar

95. Har du varit gift eller förlovad?
Nej

96. Vad ska du göra i helgen?
Åka på skördefest

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Vet inte

98. Vad har du för laster?
??

99. Vem är din förebild?
Vet inte riktigt

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Antagligen sätta mej och kolla på Nicke Nyfiken med mina småbröder

 


Av Ellen Holmqvist - 16 september 2012 10:45

Hejsan!!


Är barnvakt just nu. För Wille och Ludvig är sjuka. Sen ska jag, mamma, morfar och Maggan till Visingsö på skördefest. Det kommer bli ganska najs. Vet inte riktigt vad vi kommer göra, men det blir la kul ändå. 

Jaja, har typ inget mer att blogga om. Eller jo…Imon ska jag ta spruta :/. Tjejerna i våran klass har tagit två innnan i sexan. Så nu ska vi ta den sista. Den är mot livmoderhalscancer. 


 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Ellen. Jag bor i Habo. Mina intressen är att dansa, sjunga och spela piano.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

       

 

Jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards